Методична скарбниця

MyTest  - система програм для створення і проведення комп'ютерного тестування, збору та аналізу результатів, виставлення оцінки за  вказаною в тесті шкалою.

                               

Майстер-клас Робота з Google - документами
Документи Google - це пакет продуктів, призначений для створення різних документів, роботи над ними разом з іншими користувачами в режимі реального часу і зберігання документів та інших файлів в Інтернеті. ! Ви можете отримати доступ до своїх документів. Причому все це абсолютно безкоштовно і файлів з будь-якого комп'ютера в будь-якій точці світу, якщо він підключений до Інтернету. А дещо можна робити і в режимі офлайн
                             




Формування електронного контенту
 вчителем математики
            за проектом «1учень -1 комп’ютер»
Мета. Розкрити сучасні підходи щодо підвищення якості математичної освіти  через застосування моделі навчання «1учень – 1комп’ютер». Показати алгоритм побудови навчального контенту для уроків математики, методичні підходи та родзинки по їх створенню, рівень зацікавленості учнів до роботи зі створеними вправами, їх вплив на підвищення якості знань  та умінь школярів.
Показати лабораторію вчителя по створенню умов для індивідуального розвитку особистості, підвищення пізнавальної активності, стійкої мотивації, розвитку інтересу до активного навчання через широке застосування на уроках математики сучасних освітніх сервісів та ресурсів Інтернету; навчанню самостійного мислення, озброєнням необхідними для цього знаннями, вміннями та навичками.   
Детальніше ...



Використання власних електронних ресурсів
в роботі з обдарованими дітьми
(онлайн – сервіс LearningApps.org)
        Великі можливості для роботи з обдарованими дітьми надають інтернет - ресурси. Мультимедійні технології збагачують процес навчання, дозволяють зробити його більш ефективним, а також  сприяють творчому розвитку учнів. Використовуючи сервіс  LearningApps.org учні  моїх класів створюють кросворди, вікторини, пазли, а потім демонструють на уроці або виховному заході.Детальніше

Досвід "Формування інформаційної комптентності учнів  на уроках математики "
Провідна ідея роботи  пробудити інтерес учнів до навчання, зацікавити їх на уроках і зробити  так,  щоб вивчення математики було для учнів  доступним, ненав’язливим, з позитивними емоціями.

Мета проблеми. Створити умови для формування інформаційної компетентності учнів на уроках математики, навчити самостійно мислити, озброїти необхідними для цього знаннями, вміннями та навичками.

Новизна проблеми полягає в створені максимально сприятливих умов для формування та розвитку інформаційної компетентності учнів засобами мультимедійних технологій  у загальноосвітніх школах за проектом «1 учень + 1 комп’ютер».
Практична значущість. Саме  уроки з використанням ІКТ сприяють розвитку творчих здібностей дітей, виконують навички дослідницької діяльності, дають високий ефект практичної спрямованості матеріалу, що, зрештою, приводить до глибокого розуміння предмета, зацікавленості ним.
Актуальність полягає в тому, що використання електронних освітніх ресурсів на уроках сприяє:
•   підвищенню загальної обізнаності та освіти учнів;
•   поглибленню знань з предмета;
•   розвитку світогляду учнів;
•   перевірці знань учнів в нетрадиційній формі;
•  активному розвитку пізнавальних процесів в учнів.






Інноваційні форми роботи та технології, що я використовую .

Педагогічну проблему вирішую через сучасні технології на основі особистісно-орієнтованого педагогічного процесу, активізації та інтенсифікації діяльності, підвищення ефективності управління та організації навчального процесу. Особливу увагу приділяю ігровій технології, комп’ютерній (інформаційній) технології навчання,  технології колективно-групового навчання.
Ефективним шляхом виховання у школярів зацікавленості до вивчення предмета і розвитку пізнавальних процесів, що відбуваються на уроці, є дидактичні ігри та різноманітні ігрові прийоми .
Щоб формули краще запам’ятались, а також для контролю за їх засвоєнням, на уроках я використовую такі дидактичні ігри:
Математичне доміно, що складається з 12-13 карток, кожна з яких поділена рискою на дві частини – на одній записано завдання, на другій – відповідь до іншого завдання.
Картки зворотнього зв’язку, що складаються з п’яти-шести планшетів з прозорої плівки (так званих файлів), з’єднаних у «книжку», куди вставляють картки з відповіддю. Запитання ставлю усно, учні знаходять правильну відповідь і показують її. Таким чином, я відразу помічаю,  як діти знають матеріал.
Ці ігри можна проводити як на початку уроку, так і в кінці будь-якого  уроку зазначеної вище теми, змінюючи та урізноманітнюючи завдання.
Суттєво підвищують активність і викликають зацікавленість учнів навчальні кросворди.
Під час закріплення навчального матеріалу проводжу гру «Так-ні». Я читаю запитання, причому лише один раз, перепитувати не можна. За той час, коли читається запитання, необхідно записати відповідь «так» або «ні». Головне тут-зацікавити найпасивніших і залучити їх до навчання.
В своїй практиці я також проводжу нестандартні уроки, що не лише містять елементи гри, а є дидактичною грою за змістом. Це такі уроки, всі елементи яких, пов’язані певним сюжетом, ідеєю тощо, і такі, формою проведення яких передбачено постійну взаємодію вчителя з учнями та учнів між собою, це такі уроки, в яких систему ігрових дій сплановано так, що через неї реалізується навчально-виховні можливості, що закладені у змісті матеріалу. Наприклад, урок-гра «Математичний ярмарок», на якому учні продаючи «товари» різного ступеня складності, вдосконалюють вміння і навички застосування формул скороченого множення. Саме на таких уроках я дуже часто застосовую інтерактивні технології , такі як колективно-групове навчання, використовуючи  метод  роботи в малих групах.
У викладанні математики я використовую компютер на всіх етапах уроку – при пояснені нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі.
Маю можливість проводити уроки з використанням інтерактивної дошки. Тому сама складаю презентації, використовуючи додаток SMART Notebook.
            Використовую інтернет - ресурси для спілкування з учнями, дистанційні консультації.







Майстер - клас "Я так роблю"
                                      “Якими б не були нові технології, вони повинні
поєднувати три речі : навчання повинно бути захоплюючим , швидким і наповненим. А ще воно має охоплювати релаксацію, дієвість, стимул і емоції.”
Джанет Вос

Усний рахунок є одним з основних етапів уроку, який, по-перше, повинен організувати  учнів після перерви  і попереднього уроку, по-друге, підготувати до вивчення нового матеріалу або допомогти узагальнити раніше вивчений, по-третє, активізувати творчу пізнавальну діяльність учнів. Всім відомо, що інтерес до математики – доля небагатьох ( удел немногих). Тому одна з місій усного рахунку: не відлякати тих, кому подобається математика і дати можливість побачити її красу іншим.
Вправа  «НЕ ЛОВИ ГАВ»
Учні кожного ряду отримують по картці. У першого учня в строчці завдання записано повністю, а у всіх інших замість першого числа стоїть три крапки. Що ховається за трьома крапками, учень дізнається тільки тоді, коли його товариш, що сидів попереду, повідомить йому відповідь у своєму завданні. Ця відповідь і буде відсутнім числом. У такій грі все повинні бути дуже  уважними, оскільки помилка одного учасника закреслює роботу всіх.
Нижче наведено зміст одного з варіантів
:


5,6 + 3,2 = 8,8
8,8 : 0,4 = 22
0,1 * 22 = 2,2
2,2– 1,14 = 1,06
1,06 : 2 = 0,53
0,53 : 0,053 = 10
1,45 * 10 = 14,5
14,5 + 3,5 = 18
18 : 0,9 = 20





Вправа      Паперовий літачок
У кожного на парті лежить паперовий літак. Учні повинні на його крилі написати правило, яке вивчили на цьому  уроці …і в якому впевнені на всі 100%.  Коли всі напишуть …за командою вчителя «Запуск двигунів, зліт» , учні запускають літаки своїм товаришам. Хто отримав літак, коментує правило і наводить приклади.
Завдання математичного диктанту:
1. Повторення переднього матеріалу;
2. Засвоєння попереднього матеріалу;
3. Актуалізація вивченого матеріалу;
4. Оцінення рівня засвоєння учнями матеріалу.
Математичний диктант є одним з ефективних засобів здійснення такого зв’язку між учителем і учнем. Насамперед, проведення математичних диктантів сприяє розвиткові в учнів логічного мислення, збагаченню математичної мови, підвищенню їх математичної культури в цьому його основна перевага. Ще переваги математичного диктанту полягають тому, що за його результатами учитель має можливість своєчасно заповнити прогалини в знаннях учнів.
Приклад:
Коли відбулися вказані події?
У 1998 році Володимиром Святославичем була відкрита перша у Київській Русі школа, а:
1. 49 років потому Ярослав Мудрий заснував першу бібліотеку;
2. Через 150 років після заснування першої бібліотеки у літописі вперше  з’явилася назва «Україна».
3. Через 617 років після появи назви «Україна» народився великий український поет  Тарас Шевченко .
4. 117 років потому 24 серпня був проголошений  Акт про незалежність України.
Негативним у проведенні математичного диктанту є те, що якщо вчитель пропонує один варіант, то діти можуть списувати в свого сусіда

Ще одна форма роботи, яка дуже подобається учням, - це тести «Перевір себе сам». Мета використання даних тестів: розвиток критичності мислення, самоконтролю, уваги. При складанні тестів використовується картотека типових помилок.  Використовую програму  MyTestX.
Маю можливість проводити уроки математики з використанням інтерактивної дошки . Складаю вправи використовуючи додаток SMART Notebook .
- Інтерактивний засіб  Коловорот. Маємо два коловороти з конкретним завданням , а під ним в довільному порядку деякі дроби: правильні та неправильні. Необхідно «втопити» ці дроби в «своєму» коловороті .
- Наступна вправа.  Зафарбувати тільки ті кульки , на яких відповідь до прикладу є парним числом. При фарбуванні зразу йде перевірка …правильно чи не правильно.  Можна використати як математичний диктант.
- Інтерактивний засіб «Повітряна кулька». Можна реалізувати такий технічний прийом як «Заховати- показати» . Об’єкт  закриваємо кулькою. Натискаючи на неї кулька «вибухає» і стає при цьому прозорою, відкриваючи захований об’єкт.
- «Шторка» дозволяє приховати частину екрану чи завдання  і відкрити коли це необхідно .
- зручно використовувати інструмент «транспортир»
- Сортування . Розмістити задані числа по групам.
- Інтерактивний засіб «Гральний кубик». На гранях записані числа які необхідно розкласти на множники. Після клацання по кубику він починає повертатись і викидає якесь число . Учень розкладає його на множники .
- завдання на відповідність .
Дякую за увагу !




Для проведення рефлексії використовую конструктор  Танграм.  Танграм — це, мабуть, найпопулярніша гра з серії так званих "геометричних конструкторів".  Маючи набір геометричних фігур, зокрема трикутників учні повинні оцінити урок або свій настрій  за 5-ти бальною системою. Щодо неї існує таке повір’я.
Це було дуже давно, майже дві з половиною тисячі років тому. У немолодого імператора Китаю народився довгоочікуваний син і спадкоємець. Йшли роки. Хлопчик ріс здоровим і кмітливим не по літах. Одне турбувало старого імператора: його син, майбутній володар величезної країни, не хотів вчитися. Хлопчикові приносило більше задоволення цілий день бавитися іграшками.
Імператор покликав до себе трьох мудреців, один з яких був відомий як математик, інший прославився як художник, а третій був знаменитим філософом, і наказав їм придумати гру, бавлячись якої, його син зрозумів би початки математики, навчився дивитися на навколишній світ пильними очима художника, став би терплячим, як справжній філософ, і зрозумів би, що часто складні речі складаються з простих речей. Три мудреця придумали таку гру… Пропоную вам  теж оцінити мій виступ.
Математичне  доміно
                                                   Правила гри
-          Кожна команда отримує однакові завдання.
·        Викладає на столі всі  кості  завданнями вгору.
·        Взявши будь-яку кость, команда починає вирішувати написане на ній  завдання.
·        Серед решти знаходить правильну відповідь.
·        Поряд з умовою задачі прикладається вірна відповідь. (Наприклад, спочатку по горизонталі викладається 3 кістки, потім робиться поворот вниз, викладаються по вертикалі 2 кості , потім знову 3 кості по горизонталі вліво і 2 кості по вертикалі вгору.)

·        Вирішивши 10 завдань, в учасників повинна вийти геометрична фігура – прямокутник..


презентація

Немає коментарів:

Дописати коментар